Dalyvis: | Pau**** Žil***** |
Dalykas: | Lietuvių kalba ir literatūra |
Lygis: | 8 |
Trukmė: | 45 minutės |
Praleistas laikas: | 36 minutės 24 sekundės |
Pradžios laikas: | 2024-03-27 20:59:52 |
Pabaigos laikas: | 2024-03-27 21:36:16 |
Surinkta taškų: | 64.94 / 100 |
Išsirinkite teisingą teiginį.
Išrinkite vienarūšius sakinius.
Įrašykite praleistas raides.
Ši ą nakt sapnavau gražų sapną. Karališkių pievose auksu l i jo. Iš mėlynų debesų kaip aukso st y gos liejosi ant žalios žolės. Tarp tų aukso g i jų ėmė skraidyti dideli mėlyni paukščiai ir t ū pti ant palinkusių smilgų. Be galo, be krašto pril i jo tiek aukso, priskrido mėlynų paukščių, kurie keistai burkavo, lyg balandžiai, narsiai atstat ę e margas krūtines.
Suraskite tinkamas poras.
Parašykite veiksmažodžius nurodytu laiku ir asmeniu.
Kartą vyresnysis brolis nei iš šio, nei iš to (išardyti – būt. k. l. III asm.) išardė isardė sienas, (išmėtyti – būt. k. l. III asm.) išmėtė išmetė spąstus pelėms gaudyti. Mažasis apstulbęs (žiūrėti – būt. k. l. III asm.) žiūrėjo neištverko , pagaliau (neištverti – būt. k. l. III asm.) neištvėrė neįstverta ir (pravirkti – būt. k. l. III asm.). pravirko paskui (pagrasyti – būt. k. l. III asm.) pagrasė pagrasi apskųsiąs tėvui. Tėvas mat visuomet jį (užtarti – būt. d. l. III asm.) užtardavo , kartais neleisdamas vyresniam vaikui nė pasiteisinti.
Sudėliokite sakinį.
Kurie teiginiai yra teisingi?
Būsiu sapnavusi, pagalvojo Žemaitė. Pabudo ji, prakaito išpilta, ir gulėjo klausydamasi, kaip tuksi širdis. Širdžiai buvo neramu. Kada, pagalvojo, kada tai bus? Jau laikas, jau nugyvenau savo... Gili žiema, ant langų ledinės gėlės, paukščiai, sušalę akmeniu, krinta į žemę ir pražūva pusny, kauleliai pavasarį išsibarsto... Tokia gili žiema. Kaip gerai, kad aš turiu namus! Reikia turėti namus – užgyventi arba susirasti, arba priimti dovanų, namelį, mažą kaip avilį, švarų – kaip avilį... Išeisiu, nebeliks manęs – tikrai, iš pradžių marškiniai mano bus šlapi, paskui išdžius – vaikai verks ir liausis, užmirš... Savo atgyvenau, laikas jau, ir vis tiek noriu dar vieno pavasario! – atkelsiu vartus, eisiu laukų pažiūrėti – kaip šokinėja piemenys ir veršiukai, kaip jie šokinėja! Ir kokia skani žolė! Vėjas, atlėkęs nuo saulės, sujaukia visą sodžių.
Suskliaustus žodžius parašykite kartu arba skyriumi.
Ar tekstas turi gramtinių klaidų?
Ir jam staiga pasirodė, kad jis supranta žmones. Anksčiau ar vėliau gyvenimas apvilia, išstumia iš savo srauto, ir jie stovi ant kranto, žiūri, kaip dabar jo srovė neša kitus, klausosi iš toli atsklindančių balsų. Jie buvo su daugeliu praradimų jau susitaikę, bet kaip susitaikyti jam, kuris dar visai neseniai atšventė savo dvidešimtmetį?
Suraskite dalyvius.
Suraskite sakinius, parašytus be klaidų.
Įrašykite tinkamą žodį.
Kas yra kūrinio pagrindinė mintis?
Kas yra kūrinio tema? Išsirinkite du atsakymo variantus.
Įrašykite praleistas raides.
l ę a šį,
m ū sų,
mil ij ardus
švie s mečių
Perskaitykite tekstą, kiekvienam teiginiui surask atitikmenį ir sujunk juos linijomis.
Sapnavau gražų sapną. Karališkių pievose auksu lijo. Iš mėlynų debesų kaip aukso stygos liejosi ant žalios žolės. Tarp tų aukso gijų ėmė skraidyti dideli mėlyni paukščiai ir tūpti ant palinkusių smilgų. Be galo, be krašto prilijo tiek aukso, priskrido mėlynų paukščių, kurie keistai burkavo, lyg balandžiai, narsiai atstatę margas krūtines. Aš bandau bent vieną mėlyną paukštį pagauti, bet nepavyksta. Ir šiaip, ir taip bandau, bet paukščiai kyla ir leidžiasi ranka nepasiekiami. Girdžiu dėdės balsą. Raginantį keltis, tad šoku iš guolio. O rytuose jau aušta, sodo medžiai dega aušros išsiliejime, o šnekučiai jau grįžta iš lauko ir skubiai lenda į inkilus, kur pasigirsta džiaugsmingas vaikų šlamėjimas ir muštynės dėl tėvo atnešto slieko. Girdžiu skambantį pieno čiurkšlių tekėjimą į skardinius kibirus ir merginų baramų karvių trepsėjimą. Vežimai jau kinkomi kelionei į karališkių pievas.
Perskaitykite tekstą. Pasirinkite teiginius, kurie yra teisingi.
– Kodėl ne mama? – patempia lūpą Gilė, pamačiusi mane prailgintosios grupės tarpdury.
– Tai gal čia nakvosi?
Mergiūkštė juda lyg vėžlys. Semia sauja savo pieštukus, negrabiai bruka juos į kuprinę. Trys ar keturi išsilaksto ant grindų, nurieda po suolais. Turbūt Gilė specialiai mane erzina. Vienturtė karalaitė. Neiškentęs maukšlinu jai kepurę, vynioju šaliką, aunu batus. Jei šitaip kapstysimės, autobusas parodys mums uodegą. Bet argi Gilei rūpi?
Sudėliokite sakinius eilės tvarka, kad gautųsi pasakojimas.
Parskaitykite tekstą. Parinkite tinkamus žodžius.
Klykdami prie motinų puldinėjo vaikai, baubė galvijai suaugę . Visus pagavo toks sąmyšis džiaugsmas , jog nebežinojo, kur bėgti, ko stvertis. Kol gyva neužmirš to siaubo , kuris pagavo ją pačiame vidurdieny nakčiai užėjus. Geriau tegu kepina, tegu svilina veidą, rankas ir pečius, galvojo, vis vien geriau negu toks siaubas. Tekina pasileido laukais, kur kojos neša...
Įrašykite tinkamas raides.
Įrašykite tinkama žodžio formą.
Antrojoje planetoje gyveno garbėtroška.
Aš ilgai gyvenau tarp suaugusiųjų .
Ir tas suaugėlis būdavo labai laimingas susipažinęs susipažines su tokiu protingu žmogumi...
Norėdavau sužinoti, ar tas žmogus iš tikrųjų ką nutuokia.
Įrašykite tinkamą raidę arba raides.
O gyvulius į pievas i š gindavo tik tuomet, 5 kai išdžiūdavo ryto rasa. Simbolinė ugnies reikšmė XIX–XX a. žemdirbiškojoje tradicijoje beveik visuomet siejama su naikinam ą ja (taigi ir apvalom ą ja) ugnies gal ia ą .
Sudėliokite sakinius eilės tvarka, kad gautųsi pasakojimas.
Suraskite sakiniam tinkamas pabaigas.